پرستاری

پرستاری

آموزشی
پرستاری

پرستاری

آموزشی

ارتباط

موانع ارتباطی


*عدم درک  فرد بعنوان انسان

*عدم دقت درگوش دادن

* استفاده از عبارات پندآمیز

* دادن اطمینان کاذب

ارتباط

مهارتهای گوش دادن

*هوشیار وآرام باشید

*تظاهر به گوش دادن نکنید

*زمان کافی در اختیار فرد قرار دهید

*استفاده از سکوت در فرصتهای مناسب

*به ارتباط کلامی وغیرکلامی(ژستها)توجه کنید

*بی نهایت جدی صحبت کردن بستگی به شرایط دارد

*هر زمان امکان  بنشینید بی آنکه بی تفاوت به نظر برسید

*درصورتیکه اصول فرهنگی اجازه دهدتماس چشمی برقرار کنید(خیره نشوید)

ارتباط

مهارتهای محاوره ای

* صادق بودن

*داشتن فکرباز 

* قابلیت انعطاف

* کنترل تون صدا

* دادن جواب های کوتاه

* ساده واضح و مختصر

*استفاده ازفرصتها حین انجام تکنیک

* داشتن اطلاعات کافی درباره موضوع

*عدم بکارگیری کلماتی که تعابیر متفاوت دارند

ارتباط

نوع احساس گیرنده پیام به هنگام گرفتن پیام بر تفسیری که او از محتوای پیام می کند اثر دارد؛احساسات شدید مثل اندوه و شادی روی ارتباط مؤثرتأثیرگذاراست و فرد نمی تواند دراین شرایط بخردانه ومعقول عمل کند ونوع قضاوت او برپایه عاطفه و احساسات است 

                                  

ارتباط

برای برقراری ارتباط موثرباید به درک وشناخت، سطح آگاهی،پیش زمینه های ذهنی،تجربیات قبلی،زبان ، فرهنگ و موانع ارتباطی توجه کرد؛ 

زبان کلام برای افرادمختلف معانی متفاوتی دارد سن ،میزان تحصیلات وزمینه فرهنگی سه متغیر  مشخص هستند که معانی و مفاهیم را تحت تأثیر قرار می دهند وهمین موضوع در مورد ارتباط غیر کلامی هم صدق می کند

دنیای هرکس به اندازه فکر اوست .امام علی (ع)