-
ده مهارت مهم زندگی کردن
پنجشنبه 14 مردادماه سال 1389 10:15
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ۳-مهارت تفکر خلاق توانایی ابداع فکر وراه حلی که قبلا وجود نداشته است(نوآوری ) وخود رامحدود ندیدن *باهرشکست تجربه بیشتر پیدا کردن ،نه نگفتن وبیشترتلاش کردن گامهای رسیدن به تفکر خلاق -مثبت نگری -افزایش عزت نفس -افزایش اعتمادبنفس وخود باوری -سؤال کردن(آیا راه دیگری وجود دارد؟)...
-
ده مهارت مهم زندگی کردن
پنجشنبه 14 مردادماه سال 1389 10:08
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ۲-مهارت همدلی - ازدریچه چشم مخاطب به مسئله نگاه کردن - رسیدن به یک حس مشترک بامخاطب (همانگونه حس کنیم که اوحس می کند) - تکیه کردن به تشابهات نه به تفاوت ها *گام های رسیدن به همدلی - رشد شخصیتی - خودرادرجایگاه فرد قرار دادن -افزایش تحمل و ظرفیت روانی - پرهیز از ارزیابی وقضاوت...
-
ده مهارت مهم زندگی کردن
پنجشنبه 14 مردادماه سال 1389 09:18
۱-مهارت خودآگاهی -آگاهی ازنقاط ضعف وقوت - تصویر خود واقع بینانه - آگاهی از حقوق ومسئولیت ها - توضیح ارزش ها وانگیزش برای شناخت برای دوست داشتن دیگران اول بایدخودراباهمه توانایی هاوناتوانایی هادوست داشت ونیز اول باید خود را بخشید تا بتوان دیگران را بخشید
-
ده مهارت مهم زندگی کردن
پنجشنبه 14 مردادماه سال 1389 09:13
مهمترین مهارتها
-
مهارت زندگی
چهارشنبه 13 مردادماه سال 1389 14:54
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA تعریف مهارت زندگی کردن ازنظر WHO : توانایی های فردی واجتماعی لازم برای رفتار انطباقی ومؤثر که افراد را قادر می سازند تابطور مؤثری بامقتضیات وچالش های زندگی روزانه مقابله کنند.آموزش این مهارت ها موجب ارتقای رشد شخصی واجتماعی ،محافظت ازحقوق انسان ها وپیشگیری ازمشکلات روانی...
-
مهارت زندگی
چهارشنبه 13 مردادماه سال 1389 14:41
درعصر تمدن های نوین وشکوفائی تکنولوژی وفناوری، انسانی که بیش از هردوره ای باید احساس آرامش وامنیت داشته باشد با بیماری روانی دست وپنجه نرم می کند ؛در دنیا بیش از 500 میلیون بیمار روانی وجود دارد که 3/2 آنرا جوانان وزنان تشکیل می دهند و طبق آمار سال 1380 در ایران شیوع بیماری روانی بیش از 21% می باشد و WHO پیش بینی کرده...
-
مهارت زندگی
چهارشنبه 13 مردادماه سال 1389 14:40
مهارتهای زندگی
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:14
جهت شکستن ویال های دارویی ترجیحاً از انواعی استفاده شود که احتیاج به تیغ اره نداشته باشد و در صورت نیاز به استفاده از تیغ اره و جهت رعایت اصول ایمنی در داخل یک محافظ مثل پد گرفته شوند
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:12
پیامد آسیب ناشی ازوسائل نوک تیزوبرنده می تواند زمینه سازبیماریهایی نظیر ایدز وهپاتیت باشد؛درصورت فرورفتن سوزن ، مقداری خون را با فشردن محل خارج کرده وسپس با آب وصابون فراوان محل را شسته و تیتراژ آنتی بادی انجام دهید
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:11
استفاده ازمحافظ چشم وصورت هنگامی که احتمال پاشیدن یاپخش ذرات وجوددارد عینک یامحافظ صورت کاملا اطراف چشم ها وصورت رابپوشاند (درصورت آلوده شدن چشم آن را بانرمال سالین بشوئید یا از دستگاه شوینده چشم استفاده کنید)
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:06
ماسک کاملا اطراف دهان و بینی را بپوشاند چنانچه اقدامات لازم بیش از یکساعت بطول انجامید باید ماسک تعویض گردد. همچنین بلافاصله پس از آلوده شدن ماسک با خون یا هر ترشح دیگر و پیش از تماس آن با سایر پوشش ها یا گردن باید ماسک را تعویض ونیز نباید ماسک را از گردن آویزان یا به جیب گذاشت و دوباره استفاده کرد. ( یک ماسک راهرگز...
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:02
پوشیدن گان هنگامی که احتمال آلودگی لباس وجودداردالزامی است وباید گان کاملا لباسها را پوشانده وآستین ها تا مچ پائین آورده شود ؛درصورت استفاده همزمان دستکش با گان، لبه آن روی مچ آورده شود هرگز گانهای استفاده شده را نباید به خارج از محیط انجام زایمان یا معاینه انتقال داد و گان هایی که به وضوح با خون، AF یا ترشحات دیگر...
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 19:00
بدلیل انتقال پاتوژنها ناخن ها کوتاه واستفاده ازناخن مصنوعی ولاک زیورآلات دست ممنوع است و نیزاز خوردن، آشامیدن، استفاده از وسایل آرایشی بهداشتی یا دستکاری لنزهای تماسی اجتناب گردد.
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 18:51
پوشیدن دستکش هنگامی که احتمال تماس با ترشحات ویا وسایل آلوده وجود دارد ( اگراحتمال حساسیت وجود دارد از دستکش بدون پودر استفاده شود)
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 18:47
ناخن های پرسنل کمتر از یک چهارم اینچ بلندی داشته باشد (کمتر از 6 mm) و قبل از مراقبت از بیمار باید انگشتر از دستهای پرسنل خارج شود
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 18:36
هرگز پوست اطراف ناخن ها وزیر آنها راخراش نداده وپوسته نکنید در صورت وجود بریدگی، زخم، خراش یا ضایعات جلدی بر روی دستها، دو دستکش با هم پوشیده شود.
-
نکات احتیاطی استاندارد درپرستاری
شنبه 26 تیرماه سال 1389 18:30
شستن دستها قبل و بعد از تماس با مددجو و بلافاصله بعد ازبیرون آوردن دستکش ونیز بین مراقبت از دومددجوازمهمترین واساسی ترین روش های کنترل انتقال عفونت است ** شستن همه سطوح دست بطور محکم وقوی باآب وصابون همراه بامالش مختصروسپس آبکشی زیرجریان آب
-
ارتباط
دوشنبه 24 خردادماه سال 1389 08:23
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 موانع ارتباطی Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 *عدم درک فرد بعنوان انسان *عدم دقت درگوش دادن * استفاده از عبارات پندآمیز * دادن اطمینان کاذب
-
ارتباط
چهارشنبه 12 خردادماه سال 1389 12:09
مهارتهای گوش دادن *هوشیار وآرام باشید *تظاهر به گوش دادن نکنید *زمان کافی در اختیار فرد قرار دهید *استفاده از سکوت در فرصتهای مناسب *به ارتباط کلامی وغیرکلامی(ژستها)توجه کنید *بی نهایت جدی صحبت کردن بستگی به شرایط دارد *هر زمان امکان بنشینید بی آنکه بی تفاوت به نظر برسید *درصورتیکه اصول فرهنگی اجازه دهدتماس چشمی...
-
ارتباط
چهارشنبه 12 خردادماه سال 1389 12:04
مهارتهای محاوره ای * صادق بودن *داشتن فکرباز * قابلیت انعطاف * کنترل تون صدا * دادن جواب های کوتاه * ساده واضح و مختصر *استفاده ازفرصتها حین انجام تکنیک * داشتن اطلاعات کافی درباره موضوع *عدم بکارگیری کلماتی که تعابیر متفاوت دارند
-
ارتباط
چهارشنبه 12 خردادماه سال 1389 11:58
نوع احساس گیرنده پیام به هنگام گرفتن پیام بر تفسیری که او از محتوای پیام می کند اثر دارد؛احساسات شدید مثل اندوه و شادی روی ارتباط مؤثرتأثیرگذاراست و فرد نمی تواند دراین شرایط بخردانه ومعقول عمل کند ونوع قضاوت او برپایه عاطفه و احساسات است
-
ارتباط
چهارشنبه 12 خردادماه سال 1389 11:48
برای برقراری ارتباط موثرباید به درک وشناخت، سطح آگاهی،پیش زمینه های ذهنی،تجربیات قبلی، زبان ، فرهنگ و موانع ارتباطی توجه کرد؛ زبان کلام برای افرادمختلف معانی متفاوتی دارد سن ،میزان تحصیلات وزمینه فرهنگی سه متغیر مشخص هستند که معانی و مفاهیم را تحت تأثیر قرار می دهند وهمین موضوع در مورد ارتباط غیر کلامی هم صدق می کند...
-
ارتباط
چهارشنبه 12 خردادماه سال 1389 11:20
بین گوش دادن وشنیدن تفاوت وجوددارد ، گوش دادن عمل فعال است وبه معنی دنبال معنی ومقصود گشتن است ولی شنیدن غیر فعال است
-
ارتباط
جمعه 7 خردادماه سال 1389 07:26
بهترین راه ارتباطی لمس است
-
ارتباط
جمعه 7 خردادماه سال 1389 07:03
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 در ارتباط دوجانبه ،گیرنده واکنش ها ونظرات خود را درباره پیام به اطلاع فرستنده می رساند
-
ارتباط
جمعه 7 خردادماه سال 1389 06:53
به محض ورود افراد به یک جامعه ارتباط به هر علت و شکلی برقرار می گردد اما گاهی نوع غیر رسمی ارتباط در یک سازمان آن آنقدر توسعه می یابد که ارتباط رسمی محو می شود وگاه حتی این نوع ارتباط با اهداف سازمان در تعارض است ودرجوسازمان تنش ایجاد می کند
-
ارتباط
جمعه 7 خردادماه سال 1389 06:49
ارتباط گفتاری چون ممکن است از چند نفر عبور کنداحتمال تحریف ویا تفسیر پیام ازطریق افراد زیاد است پیام نوشتاری ازاین جهت ا رجح تراست که فرستنده پیام هنگام نوشتن ژرف ترمی اندیشد و این پیام پشتوانه منطقی وقوی تر دارد اما نتیجه آن ممکنست بلافاصله بازخورد نکند و نیز نمی توان تضمین کرد که بدست گیرنده برسد و نیز چگونگی...
-
ارتباط
جمعه 7 خردادماه سال 1389 06:38
انواع ارتباط: * کلامی ( نوشتاری، گفتاری) * غیرکلامی ( علائم، نشانه ها، اشارات ، تصاویر، ژست ها) یا * رسمی * غیررسمی یا * یک جانبه * دوجانبه
-
ارتباط
پنجشنبه 6 خردادماه سال 1389 06:45
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 پیام عبارتست از شکل عینی شده مفهوم ذهنی فرستنده پیام فرستنده ای موثر است که عوامل محیط را مورد بررسی قرارداده واطمینان حاصل کند که پیام دریافت شده است ؛پیام فردی که به گفته خود عمل نمی کند ،نمی تواند بر گیرنده تأثیرگذار باش د
-
ارتباط
پنجشنبه 6 خردادماه سال 1389 06:26
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 مهمترین اصل در پرستاری ارتباط برقرارشده بین بیمار وپرستار است ،هرپرستارباید دروهله اول چگونگی برقراری ارتباط رافراگیردتابتواند نیازهای بیمار را تشخیص داده وآنهارا برطرف سازد ارتباط امری است مداوم ومتقابل و Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA...